Publikované dňa: 20.11.2015
Kúpa nehnuteľnosti má svoje nepísané pravidlá, podľa ktorých sa kupujúci zvyknú dosť často riadiť. Jedným z nich je aj vsádzanie na prvý dojem, ktorý si pri obhliadke konkrétneho objektu vytvoria hneď v úvodných sekundách. Ten je vo väčšine prípadov silnejším faktorom vedúcim ku kúpe ako ktorýkoľvek z parametrov nehnuteľnosti.
Prvý dojem z ponuky ovplyvňuje kupujúcich pri akýchkoľvek typoch obchodov. Výnimkou samozrejme nie sú ani tie realitné, pri ktorých môže byť počúvanie svojej intuície dôležitejšie ako v iných oblastiach. Realitné transakcie sa totiž spájajú s vysokými finančnými čiastkami, takže byť si istý svojim rozhodnutím je viac ako nutné. Z toho jasne vyplýva, že ak sa nebude záujemcovi objekt pozdávať, iba výnimočne ho môže presvedčiť cena, vek alebo lokalita. Aj preto by mali všetci predajcovia pripraviť ponúkanú nehnuteľnosť v čo najlepšom stave a dať si záležať na vytvorení dobrého dojmu, ktorý môže doslova rozhodovať o realizácií obchodu.
Základom celého úspechu pri predaji nehnuteľnosti je obhliadka objektu, od ktorej bude ďalej závisieť, či záujemca vyvinie snahu získať danú nehnuteľnosť do svojho vlastníctva alebo sa radšej začne obzerať po nejakej inej ponuke. Je jedno ako dobre je zhotovená inzercia a ako kvalitne sa spracovala foto prezentácia priestorov, osobná návšteva totiž povie to podstatné a práve pri nej sa ukáže skutočný stav predávanej nehnuteľnosti.
Skôr ako sa predajca pustí do hľadania záujemcov, mal by si dať poriadne záležať na úprave objektu. Podmienka prezentovať svoju ponuku v najlepšom možnom stave by mala zohrávať kľúčovú úlohu. K tomu určite dopomôžu malé zmeny, ktoré zlepšia celkový výraz priestorov a vytvoria lepšiu atmosféru v priestoroch nehnuteľnosti. Pomôcť môžu takisto znalosti o tom, čo konkrétne si kupujúci pri obhliadke najviac všímajú a ktoré detaily ich môžu skôr odradiť ako presvedčiť ku kúpe.
– vykonanie drobných rekonštrukcií
– oprava poškodených častí zariadenia
– vymaľovanie stien v jednotlivých izbách
– estetické rozmiestnenie nábytku
– dôkladné vetranie za účelom príjemnej atmosféry
– upratanie pivničných priestorov a garáže
Ak ste v pozícií predávajúceho, potom je Vaša úloha jasná. V súčasnosti sú mierne na koni kupujúci, pretože ponuka je silná, takže ako predajca očakávajúci úspešný obchod by ste preto mali spraviť maximum. Pripravte svoju nehnuteľnosť v tom najlepšom svetle, aby vytvorila dojem aj u najnáročnejších zákazníkov a budete mať dosť veľkú šancu, že predaj dotiahnete do úspešného konca.
V spolupráci so skúsenou realitnou kanceláriou, môže byť predaj Vašej nehnuteľnosti príjemným zážitkom. Realitná spoločnosť Exkluzív s.r.o. pôsobí na realitnom trhu od roku 2008, Vašou najväčšou výhodou môže byť správny výber obchodného partnera!
Text : Róbert Bosák pre Reality Exkluzív.